Saturday 30 July 2011

Hari Terakhir sbg AKB

dh agak lm rs nya tak update blog ni..
bknnya tak mau update, tp rs mcm tak tau nk bt entry mengenai apa..
nk d jd kan ceritera, last friday was my last day as AKB..Abg Kantin Berjaya..

 bl mn Database+Kantin = AKB

quite sad actually, tp tetap seronok melayan kerenah budak2..+2 yg tahap 1..spjg aku jd AKB ni, byk crita2 mnarik yg aku rs... xkn dpt d tmpt ln lah, kcuali anda juga bergelar Abg Kantin Berjaya! serius weyh!

antara top story yg plg aku suka ialah:
Aminah(bukan nm sebenar) merupakan seorang kanak2 darjah 1 d sekolah kebangsaan bagan jermal..

Suatu hari, Aminah telah d sapa oleh AKB. Ikuti perbualan mereka..

AKB: Aminah!! =D *smbil kejit2 mata ckt..
Aminah: *Senyum2 simpul..
[sebelah Aminah ada budak2 ln yg sedang menjamu mata melihat makanan d gerai kuih-muih AKB]

AKB: hai Saiful! *bukan nm sebenar

Aminah: Ha! mcm mn abg kenai Saiful?? dia 1kelas dgn saya..

AKB: hehe..Hai Siti!! =D

Aminah: Ha!!! mcm mn abg knai Siti?? dia dl tadika dgn sy!!

AKB: ha..lg sapa lg kawan Aminah??tjuk kt abg..

Aminah: em..cb abg teka, dia ni plk sapa?? *sambil Aminah tjuk kt Ali*bukan nm sebenar

AKB: ooo...senang sj...nm dia Ali kn??

Aminah: Ha!!!!!?? mcm mn abg kenai smua kwn2 sy!!?? *smbil bt muka teruja+heran..

AKB: hehe...rahsia la....


dan Aminah terus-terusan dalam kehairanan terhadap kehebatan AKB.....hehe...

p/s: [rupa2nya, Aminah tak taw baca lg......kn smua baju ada name tag...aku bc nm lepa ja pn....tu pn nk heran!! hahaha!!! adeh..teruja si Aminah tu kalahkan npk Doremon makan belacan...]

mcm ni la +- keterujaan Aminah thadap kehebatan AKB..


next story yg menarik:
Ketika AKB dok jaga gerai kuih-muih tme wkt rehat, ada budak dajah1 dgn mata terkebil2 melihat makanan...adeh...sadisnya tgk....aku pn tny la..

AKB: Nak apa adik?

Boboi: Nk karipap..

AKB: ambil la..

Boboi: tak dak duit..

AKB: tu kat tgn kn ada 5kupang tu..

Boboi: karipap harga 3kupang..

AKB: hbs tu?? [aku dh pening dh... =S ]

Boboi: boboi takda dt 3kupang la..... =< ...boboi ada dt 5kupang ja...xblh la nk bli karipap =<

AKB:  -_-!

p/s: pd hemat boboi, klu ada dt 5kupang, blh bli bnd yg 5kupang ja la...ln pd nilai 5kupang, xblh beli...haha..npk gy silibus matematik dajah 1 kena rombak semula ni...hehe..


mcm2 lg la kngn manis sepanjang aku bgelar AKB ni..
ada plk tme aku tgh2 menjual tu, tb2 ada satu budak lari sembunyi belakang aku!!
"bang tlg bang!! dia nk bt saya!!! abg tolong!!!! "
abih d tariknya baju aku!! -_-'
terencat aktiviti jual beli aku time tu..tb2 jd life-guard plk kt budak2 ni.....
maka terpaksalah aku meleraikan pergaduhan tersebut dgn 'nada yg sgt sopan sekali'...=P

 AKB jg akan bertukar mjd superhero pabila keadaan memerlukan...



yg setengah kes plk, bl beli air gas dlm botol,
"Abg......tlg bukak sat.." *bt muka mata bulat..

alamak....terasa mcm aku ni bapa mithali la plk...kdg2 keropok pn aku kna bukakan kat lepa...so suweeett....

 iyaaaahh!!! Superhero in action!


sesetengah kes:
"Abg.....bg air kotak.."sambil menghulurkan dt siling bernilai dua kupang saja..............-_-'
seseungguhnya, nk kata 'Tak Cukup Duit' kt budak2 ni adalah satu perkara yg sgt berat bg aku...

dgn muka suci bersih kalah Salman, dgn mata yg bersinar2 mcm shin chan, bt plk muka sebek....

 aaaaargghhh!!! aku tewas dgn wajah yg mcm ni!!!


p/s: anggap sedekah ja la las2...



em, yg plg aku rs sgt terharu pd budak2 sek ren ni ialah, tiada langsung perasaan racist antara kaum..dan aku sgt sukakan situasi yg sgt harmoni ni..
kita blh tgk, d mn budak melayu dan cina berpegangan tgn [of koz pmpn sm pmpn], jln sm2..
kita blh tgk, budak2 blainan bangsa berkongsi duit beli makanan, share sm2..muhibah!

Siew Mei (kot) dan sahabat baiknya..

bila kali terakhir kita minum mcm ni?? klu dgn awek, jgn cakap la..haha..


 kita blh tgk,  Puvan Raj akan backing Shahrul bl Shahrul kena pukul dgn kwn2 dll lg..

dia ni Puvan Raj kot tak silap aku..


serius aku tak tau pd umur berapakah budaya racism ni muncul...dan aku btl2 anti-racist...tak perlu racist2..dan aku tak tuduh siapa yg start dl..better kita cerminkan diri dahulu, adakah kita juga ada menyumbang serba sedikit dm budaya racist2 ni?? hope tidak..

 ~ Harmoni kan bagus..Peace..


em, menariknya bl waktu rehat tamat, situasi mcm fire drill akan kelihatan d kantin aku..
budak2 lari mcm rumah tgh terbakaq!!!

 lari!!!!!!!!!!!!!

tak sampai 10seconds aku rs, dh klea kantin dr budak2..
smua lari bratoq dpn kelas..

 line tersusun atau tak, belakang kira..he3

dan of koz, budak2 ni akan bc doa penerang hati dl b4 masuk kelas..terharunya aku...



bila kali terakhir kita baca doa penerang hati?? hehe...


yg plg bes, bl dh baca doa, budak2 akan letak jari kat bibir masing isyarat diam dan beratur utk masuk kelas masing2..haha..


 serius aku rindukan saat2 mcm ni..


yup, wpn d sek rendah, ada juga d klgn mereka yg sudah mcapai akil baligh..itu perkara biasa dan lumrah kehidupan...proses semulajadi biologi manusia..

yg lelaki, wpn br dajah 6, ada yg lbh tgi dr aku pn ada!! mak ai....suara nya? hahaha....bkn main garau lg..
yg pmpn, kelihatan makin cantik dan pakaian sudah tjaga dr comot-comot makanan..

 ini trio pengawas yg stsa mcuri tumpuan 'jejaka' sek ren..haha..



 gambar hiasan..*masih budak2 lg ni...

klu la d tny, "dh baligh ke blm?" cfirm2 jwb x...haha...
teringat plk ms zmn kita dl2....pny la tak nak mengaku....ceh!!
klu blh, pny la nk sembunyikan ke'Akil Baligh'an kita tu..haha..


p/s: cfirm2 bl bc perenggan d atas, senyum sorang2...*teringat zaman awal meningkat remaja...haha..

yg pasti, parents kita lebih mengetahui pasal anak2 mereka..kerana mereka terlebih dahulu makan garam dari kita...


ini ada gbr2 yg aku sempat tgkp ms last day..

cup cakes yg djual d kantin...adik aku bt sniri nih...=D
 

ayah aku tlg jual sm time rehat..

recess time

[aksi skema AKB]

menu RMT hr ni: Nutrigen dan apa tah dlm bekal tu..mewah tu, RMT dpt Nutrigen!!


gerai tmpt aku biasa bertugas..hehe.. 


nsb dia bg seringgit, bukan 2kupang..hehe..


  lirik lagu yg d minta fotostat oleh cgu..*kentin aku turut ada servis fotostat..


AKB dh tak tau nk story apa lg kat kalian...juz AKB tinggalkan sekeping gambar utk drenung bersama..


bl kali terkahir kita happy mcm lepa??


next entry: of coz pasai Ramadhan..Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan..

siaran yg paling ditunggu2 setiap tahun tak kira usia!!!



~ kakak =D

No comments:

Post a Comment